BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Rabu, 14 Julai 2010

cOrEtAn kU buAt SAhAbAt.





















cinta bermula dari mata
membesar dengan angan2
dan berakhir dengan air mata
tapi p'sahabatan b"mula dgn senyuman
membesar dgn kesefahaman
dan b'akhir dgn kematian.......

aku menerima msj dr seorag sahabat ku semalam
dan dalam masa yg sama ak terfikir
benar kah bait2 ayat itu dapt dilaksanakan
dengan ht ikhlas seorg sahabat kpd shbt nya.
bukan meragui keikhlasan hati mu sahbt..'
bukn berprgsaka buruk atas kemurnian jiwa mu dalam bershbt..
tp sengaja ak membangkitkan persoalan yang aku cipta sendri..huhu
tp indah kata2 msj tersebut
bgtu juga indahnya pertemuan kita
yang mewujudkan kasih sayang pada ikatan ukhwah ini
dan jika boleh ak sambung bait2 ayat diats
ak xmahu ikatan persahabtan ini berakhir dengan kematian
ak memilh tuk bersahabat tuk selamanya
ya ,kisah kita di dunia kan berakhir dengan kematian
tetapi kematian bukan satu episod pengakhiran
kita akan dibangkitkan semula tuk kehidupan yang kekal
disana tiada lagi kematian tuk kali -2
mungkin jika diizinkan Allah kita bisa berjumpa disana ,dunia yang kekal abadi
bermakna persahabatan ini akan kekal selamanya
dalam konteks kata yang sama kita kan tetap bersahbat tuk selamanya
jika aku boleh menguraikan sendiri..kita mempunyai 2 kali pertemuan dan 1 perpisahan
(perpisahan yang sementara bukn selamanya)
jika ht mu ikhlas kawan,ak pasti Allah akn merestui persahbtn ini dan Dia tidak akan mencipta garis penamat antara kita..

"walau sahabat itu jauh beribu batu,dia tetap sahabat.
dan diri akan terus menghulur tgn,walau jauh,walau lenguh..

"Aku tidak menangis kerana dunia ini, tetapi kerana jauhnya perjalananku dan sedikitnya bekalanku. Aku berjalan mendaki, tempat mendapat adalah syurga dan neraka, aku tidak tahu di antara keduanya di mana aku dimasukkan." Abu Hurairah r.a. (Ibnu Mubarak, Az-Zuhd, 38, Siyar, 2/578)

buat insan2 yg brnm shbt.




0 ulasan: